Veel gestelde vragen over de levering van OnlineBakstenenKopen.nl

Klantenservice
Mail: klantenservice@onlinebakstenenkopen.nl
Telefoon: (0031)485-728000

Kan ik een showroom bezoeken?
Dat is zeker mogelijk. Klik hier voor meer informatie over onze showrooms en openingstijden.

Moet ik verzendkosten betalen?
Al onze stenen worden bezorgd door een vaste transportpartner in heel Nederland (neem voor de waddeneilanden contact op). Voor de bezorging rekenen wij € 149,95 transportkosten, ongeacht het aantal pallets, per fabriek. Wanneer je stenen van meerdere fabrieken besteld gelden dus extra verzendkosten.

Kan ik de bestelling ook afhalen?
Alle stenen in onze webshop worden rechtstreeks vanaf de fabriek geleverd. Afhalen is hierdoor niet mogelijk..

Wanneer wordt de bestelling geleverd?
Zodra u de bestelling geplaatst heeft wordt er contact opgenomen over de datum van levering. Wij moeten deze namelijk opvragen bij de fabrieken. Heb je stenen snel nodig of voor een specifieke datum neem dan altijd even contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan de levertijd opvragen en doorgeven.

Wat zijn de levertijden?
De levertijden van de stenen in onze webshop zijn afhankelijk van de voorraad van de fabriek en productieplanning. Neem contact met ons op voor de exacte levertijd. Wij zullen deze voor je opvragen bij de fabriek en terugkoppelen.

Mijn afleveradres is niet bereikbaar voor een vrachtwagen, wat nu?
Onze transporteur levert de pallets bakstenen met een vrachtwagen van 50 ton en een afmeting van ongeveer 16 meter lang. Houdt hier rekening mee bij het bepalen van de losplaats. Neem alstublieft contact met ons of de transporteur op als je twijfelt of de vrachtwagen bij de losplaats kan komen, dan kunnen we samen proberen tot een oplossing te komen. Onze chauffeur lost direct naast de vrachtwagen waarvoor hij enkele meters ruimte nodig heeft. Het lossen gebeurt altijd op basis van de beoordeling van de chauffeur.

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn mail?
Wij doen ons best om op iedere aanvraag of melding binnen 1 werkdag te reageren. Heb je na 2 werkdagen nog geen reactie van ons ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op: 0485-728000. Als je een service- of offerte-aanvraag hebt gedaan is het vaak niet mogelijk om in 2 werkdagen inhoudelijk op de aanvraag te reageren. Dit komt omdat we in veel gevallen voor de aanvraag extra informatie moeten opvragen bij de fabrikant of leverancier. De reactie kan in die gevallen een aantal dagen duren. Mocht je benieuwd zijn naar de status van je aanvraag dan kun je mailen naar klantenservice@onlinebakstenenkopen.nl of bellen naar tel. 0485-728000.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Ja.

Hoe werkt een betaling via Multi Safepay?
Voor de afhandeling van uw betaling maken wij gebruik van de diensten van MultiSafepay. U kunt hierbij kiezen uit betaling via Ideal, Overschrijving, VISA, Maestro, Mastercard, Apple Pay (alleen op Apple apparaten), Google Pay, Klarna (achteraf betalen) of Bancontact. U betaalt uw bestelling dus niet aan Onlinedeurenkopen.nl, maar aan MultiSafepay ten behoeve van Onlinedeurenkopen.nl. 

Is betalen met iDeal veilig?
Met iDeal kunt u snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDeal is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDeal net zo veilig is als internetbankieren.

Hoe kan ik betalen vanuit Belgie?
Bancontact / Mister Cash is de Belgische variant van iDeal en werkt op dezelfde wijze. Alle Belgische klanten die gebruik maken van internetbankieren, kunnen gebruik maken van Bancontact / Mister Cash. Ze kunnen direct hun aankopen betalen in een voor hun vertrouwde bankomgeving. Uiteraard kunt u ook gebruik maken van de creditcards: VISA, Maestro en Mastercard

Hoe werkt de betaalmethode 'overschrijving'?
Via de betaalmethode overschrijving maakt u handmatig het totaalbedrag over. Nadat u de order heeft geplaatst en als betalingsmethode 'overschrijving'  heeft gekozen ontvangt u een e-mail met daarin de instructies hoe u de betaling kunt doen en naar welk rekening u het totaalbedrag kunt overschrijven. Gebruik hiervoor ook alleen het bankrekeningnummer dat vermeld is in de e-mail. Het verwerken van de betaling via 'overschrijving' kan enkele dagen duren. Zodra wij de terugkoppeling hebben gekregen dat de betaling is bijgeschreven zullen wij de order verwerken. U wordt via e-mail op de hoogte gehouden over de voortgang.

Hoe werkt de betalingsmethode ‘Klarna’
Via de betalingsmethode Klarna wordt de mogelijkheid geboden om direct te betalen, na ontvangst van de bestelling te betalen of te betalen in 3 termijnen. Tijdens het afrekenen kunt u kiezen voor de betalingsmethode ‘Klarna’. Na het bevestigen van de bestelling wordt u doorgestuurd naar Klarna. U krijgt een keuzescherm met de volgende keuzes:

- Betaal later in 30 dagen. Nadat u uw bestelling heeft ontvangen ontvangt u van Klarna een betaalverzoek per e-mail. U kunt vervolgens kiezen om direct te betalen of uiterlijk na 30 dagen. De betaling verloopt via IDEAL.
- Betaal in 3 delen. Klarna splitst de betaling in 3 delen. Bij aankoop, na 30 dagen en na 60 dagen. De betaling verloopt via automatische incasso.
- Betaal nu, je betaalt direct na aankoop. De betaling verloopt via IDEAL.

Wilt u meer weten over de betalingsmethode en de Klarna kopersbescherming lees dan meer op de website van Klarna https://www.klarna.com/nl/smoooth/

Er zijn geen rentekosten verschuldigd.

Hoe werkt de betaalmethode in3
In3 - In 3 keer betalen met 0% rente. Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 ofkiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verwerkt. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen.

OnlineDeurenKopen.nl kan geen vragen beantwoorden met betrekking tot openstaande betalingen. Hiervoor neem je contact op met In3.

LET OP! Deze betaalmogelijkheid is alleen beschikbaar in combinatie met een Nederlands adres.

Ik heb een betaling gedaan met iDeal, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u iDeal aanklikken. Na de bevestiging komt u op de iDeal-pagina, waar u uw bank kunt selecteren. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden meteen geïnformeerd dat de bestelling is betaald. 

Wanneer u een bestelling met iDeal betaalt, krijgt u nadat u akkoord heeft gegeven een bevestiging van uw bank. Ook vindt u direct na de betaling, deze betaling terug in uw rekeningoverzicht binnen de internetbankieromgeving. Wanneer u de betaling heeft afgerond, kunt u direct inloggen bij uw bank en in uw eigen rekeningoverzicht de betaling terugvinden.

Ik heb een betaling gedaan via creditcard, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Bij het afrekenen van de bestelling kunt u kiezen voor VISA, Maestro of Mastercard. Na de bevestiging komt u op de betaalpagina van MultiSafepay, hier voert u de benodigde creditcardgegevens in. Na bevestiging wordt direct uw creditcard belast met het totale orderbedag en wij worden meteen geïnformeerd dat de bestelling is betaald. 

Wanneer krijg ik een factuur van mijn bestelling?
Normaal gesproken ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingsmail van jouw bestelling op het door jou opgegeven e-mail adres. In deze mail staan jouw gegevens en een overzicht van de aangekochte producten. Als je deze e-mail niet ontvangen heeft, dan is deze e-mail waarschijnlijk als 'spam' aangezien en is de e-mail in de 'spambox' of 'ongewenste e-mail' terecht gekomen. Direct nadat de betaling is voldaan ontvang je per e-mail een factuur. Ontvang je deze e-mail niet, stuur ons dan een maitje naar klantenservice@onlinebakstenenkopen.nl.

Kan ik betalen via een bouwdepot?
Wanneer u de factuur via een bouwdepot wilt betalen kunt u kiezen voor de betaalmethode vooruitbetaling. U ontvangt van onze betaalprovider MultiSafepay, per e-mail, instructies naar welke bankrekening en onder vermelding van welk betalingskenmerk u de betaling kunt overmaken. Via e-mail ontvangt u een factuur. Samen met de betaalinstructies kunt u deze indienen bij uw bank voor betaling uit het bouwdepot.

Mijn bestelling vertoont schade, wat nu?
Bij ontvangst dient u uw bestelling direct te controleren op juistheid (type en aantal) en eventuele transportschade. Na ondertekening van de vrachtbrief van de transporteur accepteer je de zending in juiste staat te hebben ontvangen en kunnen wij geen verantwoording meer nemen voor eventuele beschadigingen. Het is dan immers niet meer onomstotelijk te achterhalen waar de oorzaak ligt. In geval van schade maak je een notitie op de vrachtbrief, of weiger je de zending. Wij verzoeken u het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken zodat we het probleem naar alle tevredenheid kunnen oplossen. Hierbij kun je denken aan gratis ophalen en herlevering van de stenen, geld terug storting of wellicht een eenmalige 'showroom'korting. 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Niet helemaal tevreden met de aankoop bij OnlineBakstenenKopen.nl? Ook in dat geval biedt OnlineBakstenenKopen.nl een prima service. Niet beschadigde voorraad-artikelen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst terug worden gestuurd. Neem voor het terugsturen altijd eerst contact op met onze klantenservice om de procedure te bespreken. Het betreffende artikel moet bij voorkeur compleet, ongebruikt en in de oorspronkelijke verpakking blijven. Voor producten waarvan de verpakking is beschadigd of ontbreekt kan een waardervermindering in rekening worden gebracht. U draagt zelf de kosten en het risico voor de retourzending. Klik hier voor meer informatie over ruilen en retourneren.

Kan ik mijn bestelling ruilen?
Het ruilen van een artikel voor een ander artikel, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert de oude artikelen binnen de zichttermijn van 14 dagen en geeft je nieuwe bestelling door via onze website of communiceert dit per telefoon. Het bedrag dat je voor de oude artikelen hebt betaald wordt, zodra de artikelen bij ons binnen zijn, zo snel mogelijk aan je retour betaald of in overleg verrekend met de nieuwe bestelling. Klik hier voor meer informatie over ruilen en retourneren.

Zit er garantie op mijn producten?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Ik heb een klacht, hoe kan ik deze melden?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mail (klantenservice@onlinebakstenenkopen.nl) of telefonisch (0485-728000). U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Komen we er samen niet uit of bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Reviews / beoordelingen

Op onze webshop vertonen wij reviews van klanten. De reviews die wij tonen zijn reviews van echte klanten. Wij werken voor het verzamelen van reviews samen met het bedrijf Kiyoh, zij zorgen er ook voor dat er alleen geverifieerde reviews op onze webshop geplaatst worden. Het staat klanten vrij om een review te plaatsen. Wij betalen klanten niet voor het plaatsen van een review. Wanneer u klant bent en ook een review wilt plaatsen kunt u dit doen via: https://www.kiyoh.com/invite-link/1042380/onlinebakstenenkopen_nl?lang=nl . Wilt u meer lezen hoe Kiyoh betrouwbare reviews verwerkt? Klik dan op de volgende link: https://kiyoh.com/betrouwbare-reviews/ . Hoe onze partner, Kiyoh, reviews behandeld en verzameld is te lezen via de link: https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/ 

Ik zoek ook nog.....

Kunt u in onze webshop niet alles vinden? Laat het ons weten! We proberen ons online assortiment constant te vernieuwen en te verbreden. Naast gevelstenen kunnen we ook helpen met de aanschaf van vloeren, tegels, kozijnen, en nog véél meer.
Kijk bijvoorbeeld ook eens naar onze binnendeuren.

Kan ik ook een paar stenen bestellen om de kleur en kwaliteit te beoordelen?
Voor alle stenen in onze webshop is het mogelijk om een typemonster te bestellen. Op deze manier kunt je onder diverse omstandigheden zelf kijken hoe de stenen passen voor het doel waar je ze voor koopt. Je betaald per typemonster € 17,50. Dit bedrag krijg je terug na aankoop van een pallet van dezelfde stenen. Je ontvangt hiervoor een kortingscode. Het is mogelijk om maximaal 1 typemonster per soort steen te bestellen. Bestel je meerdere typemonsters dan ontvang je maximaal € 35,00 terug op een bestelling van 1 of meerdere pallets.